Breaking News
Loading...
Thursday, January 28, 2016

Kota Bharu: “Saya sanggup menukar tempat dengan isteri yang masih tidak sedarkan diri kerana kasihankan anak yang sudah seminggu tidak dapat menyusu badan,” kata Hanafie Kamarudian, 25, suami kepada Sharina Shafie, 24, yang tidak sedarkan diri selepas dipercayai menghidap jangkitan kuman di bahagian otak sejak seminggu lalu.

Hanafie yang bekerja sebagai mekanik di Rantau Panjang berkata, anak tunggalnya, Mohd Harraz Danial berusia 8 bulan terpaksa diberikan susu botol kerana tiada pilihan lain selepas isterinya masih tidak sedarkan diri.
Katanya, anaknya mengalami demam sejak dua hari lalu kerana terlalu rindukan ibunya selain berat badannya susut hampir satu kilogram kerana kekurangan susu.

“Kali terakhir, isteri sempat menyusukan Mohd Harraz pada Rabu lalu (9 Disember 2015) ketika dalam keadaan separuh sedar di unit kecemasan Hospital Pasir Mas.

“Saya hanya mampu menahan sebak melihat anak sering menangis terutama pada waktu malam kerana mahukan susu ibunya, namun saya hanya memberinya susu botol.

“Ada juga, orang menawarkan menjadi ibu susuan kepada anak saya, namun saya masih belum membuat sebarang keputusan berhubung perkara itu,” katanya ketika ditemui di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di sini, semalam.

0 comments:

Post a Comment

 
//Image SEO Script by - Bloggingtipsbyakash.blogspot.com